Abstract
Purpose — to analyze the annual dynamics of students’ views of video lectures on the discipline “Polyclinic Therapy”. Materials and Methods. Using the video hosting site, the number of views of video lectures by 5–6 year students of the General Medicine of USMU during the academic year was analysed depending on the time of day, schedule of the educational process, topics. Results. The maximum number of lecture views is at the beginning of the academic year — 1 291 (158 % of the audience) and before the state final certification — 1 381 (169 %). More than 90 % of the content is viewed by students during the period from 4 to 6 p. m. The most popular are lectures on clinical examination and dispensary observation, symptomatic arterial hypertension, peptic ulcer disease, echocardiography, rhythm and conduction disturbances — from 40 to 21 % of audience views. The most unpopular lectures are devoted to iron deficiency, obesity, asthma, obstructive sleep apnea (less than 8 % of the audience). Conclusions. The positive experience of using the videolectures, which further will be implemented in an electronic lecture course, has been demonstrated.
References
Назарчук Ю. И. Онлайн-обучение как альтернатива классическому обучению // Научный журнал современные лингвистические и методико-дидактические исследования. 2019. № 2. С. 83–92. DOI: https://doi.org/10.25987/VSTU.2019.42.2.017.
Senkina G. E., Timofeeva N. M., Kiseleva O. M. Modernization of traditional educational forms in the context of distance learning // Journal of Higher Education Theory and Practice. 2022. Vol. 22, No. 3. P. 160–165. DOI: https://doi.org/10.33423/jhetp.v22i3.5091.
Бубнов Г. Г., Плужник Е. В., Солдаткин В. И. Критерии оценки качества в системе электронного обучения // Cloud of science. 2015. № 4. С. 530–543.
Козлов С. В., Шкуратова А. А. Оценка качества дистанционного обучения средствами образовательных платформ // Системы компьютерной математики и их приложения. 2021. № 22. С. 364–369.
Цифровая трансформация медицинского образования и ее восприятие обучающимися / Ю. Н. Борисов, А. А. Попов, А. В. Акимова [и др.] // Вестник УГМУ. 2022. № 1. C. 48–51.
Сазонов С. В., Береснева О. Ю., Шамшурина Е. О. Цифровая трансформация образовательного процесса на кафедре гистологии. Лекционный курс // Вестник УГМУ. 2022. № 1. С. 60–66.
Особенности дистанционного электронного обучения на кафедре гистологии в условиях пандемии COVID-19 / С. В. Сазонов, О. Ю. Береснева, Е. О. Шамшурина [и др.] // Вестник УГМУ. 2021. № 4. С. 30–34.
Алексеева А. Ю., Балкизов З. З. Медицинское образование в период пандемии COVID-19: проблемы и пути решения // Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020. № 2 (38). C. 8–24. DOI: https://doi.org/10.24411/2220-8453-2020-12001.
Быков А. А., Киселева О.М. Перевод традиционной лекции в дистанционный формат // Современные проблемы науки и образования. 2021. № 2. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30712 (дата обращения: 26.01.2023).
Медицинское образование в России: векторы перезагрузки в условиях пандемии / Т. М. Литвинова, И. И. Галузина, Л. В. Засова, Н. В. Присяжная // Национальное здравоохранение. 2021. Т. 2, № 1. C. 12–20. DOI: https://doi.org/10.47093/2713-069X.2021.2.1.12-20.
Лекционный курс по дисциплине «Поликлиническая терапия» // MedSpace. URL: https://edu.usma.ru/course/view.php?id=501 (дата обращения: 26.01.2023).

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright © 2023 Полетаева Н. Б., Гришина И. Ф., Теплякова О. В., Бродовская Т. О., Прохорова Л. В., Сарапулова А. В., Хабибулина М. М., Серебренников Р. В., Дроздова Е. А., Стяжкина Ю. А., Баженова О. В.